Потребителски сценарий:
Създаване на ученически сайт в SharePoint
Мария Коцева е заместник-директор по учебната дейност в гимназията. Тя трябва да създаде и да бъде модератор на ученически информационен и дискусионен сайт в SharePoint.
Сайтът ще бъде за дискусии, за предоставяне на информация като училищни политики и правила и за комуникация между училището и учениците. Г-жа Коцева смята, че най-подходящ за това ще бъде сайт на общността.
Тя влиза в училищния сайт на Office 365 . Отива в менюто Администратор и щраква върху SharePoint. В списъка с колекции от сайтове тя вижда, че вече има създаден училищен сайт. Тя може да създаде други сайтове на общност за родители или служители като щракне върху командата Създай на лентата с инструменти в горната част на страницата и след това може да избере Сайт на общността от изведените опции за видове сайт.
Тя щраква върху линка на ученическия сайт и след това върху URL-а в изскачащия прозорец, който се показва. Ученическият сайт се зарежда.
- Отдясно на началната страница, тя вижда поле с името Инструменти на общността. Там се съдържат линкове към редица функции.
- Тези инструменти позволяват на г-жа Коцева да управлява дискусионните публикации и да създава наградни значки, които тя се надява, че ще насърчат учениците да допринасят по подходящ начин към дискусиите.
- Тя разучава тези инструменти. Управление на обсъжданията и Създаване на категории помагат на администратора да организира дискусиите и да създава различни категории дискусии или теми.
- Тя обмисля да направи училищните префекти администратори на сайта, за да помогнат с тази задача.
- След това тя щраква върху Създаване на значки. Тук учениците могат да бъдат награждавани със значки за постижения като стимул за техния принос. Тя вижда, че има само две нива на постижения - Експерт и Професионалист и решава да създаде още.
- Г-жа Коцева щраква върху + нов елемент и преминава през процеса стъпка по стъпка на създаване на значка за постижение Начинаещ и Средно напреднал. Те се показват в списъка на страницата със Значки. Тя ще награди учениците с тези значки, които редовно допринасят към сайта. Екранът й изглежда по следния начин:
- Г-жа Коцева се връща на началната страница, като щраква върху Начална страница в лявото меню.
- Има два линка в менюто Инструменти на общността отдясно, които тя още не е разглеждала. Присвояване на обозначения на членове й позволява да присъжда значки на ученици на базата на техния принос към сайта.
- Линкът Настройки на репутация й позволява да задава нивата, при които учениците ще получават точки за постижения, които могат да се броят към техните значки. Тя разучава информацията, променяйки настройките, където мисли, че е необходимо. Тя обмисля колко точки за постижения или кои нива трябва да се възнаградят със значка за постижения. След като приключи, тя натиска OK.
- Тя ще трябва да делегира тази работа на представители на учениците.
- Тя решава да публикува приветствено съобщение към учениците и щраква върху + ново обсъждане.
- Тя въвежда заглавието на съобщението и текста в полетата и щраква върху Запиши. Тя се връща на началната страница, където вижда новото съобщение.
- Г-жа Коцева щраква върху Съдържание на сайта от лявото меню.
- Тя иска да добави Календар към страницата на учениците и щраква върху Добавяне на приложение и търси приложението Календар от изведените опции. Тя открива приложението Календар и щраква върху него. След като го наименува, тя щраква върху Създаване и се връща на началната страница, където вижда приложението Календар в лявото меню.
- Тя решава да се върне към списъка с приложение и да ги разгледа отново. След като ги преглежда, тя решава да добави приложенията Библиотека с картини и Обявления към ученическия сайт.
- След като го прави, тя се връща в началната страница на сайта. Тя изглежда по следния начин:
- Г-жа Коцева вече е готова да покани учениците да започнат да използват новия сайт. Тя щраква върху раздела Споделяне в горния десен ъгъл на екрана и преминава през стъпките за добавяне на потребители.
- Училищният администратор вече е добавил потребителски групи на учители, служители, ученици, класове и т.н., така че всичко, което г-жа Коцева трябва да направи, е да избере Потребителска група на ученици, след което да избере тяхното ниво на разрешение. Тя го задава на Сътрудничество. Екранът й изглежда по следния начин:
- Тя добавя отделно някои членове към сайта.
- След това щраква върху Споделяне, за да се върне в началната страница на сайта и да разгледа други неща, които може да направи с SharePoint.
- Г-жа Коцева счита, че страницата ще изглежда по-приветствена със снимка на училището. Тя щраква върху раздела Редактиране в горната дясна част на началната страница.
- В тази част на SharePoint тя може да променя външния вид на сайта.
- В горната част на екрана има лента с инструменти с функции за редактиране. Г-жа Коцева вижда, че може да промени вида на текста, като използва различни шрифтове, цветове и стилове. Нейният екран изглежда по следния начин:
- Тя щраква върху раздела Вмъкване в горната част на страницата. Новата лента с инструменти й предоставя опции за качване на таблица, Видео и аудио, Връзки и Картини. Тя избира Картини и се извеждат опции за избор на източника на картинката. Тя има снимка с ученици на нейния компютър и избира тази опция.
- Тя открива снимката и щраква върху OK. Снимката се зарежда на страницата. Тя може да промени размера, като използва функциите в лентата с инструменти на изображението и решава да намали размера на снимката.
- Ако избере различните части на страницата, като щракне върху тях, новите функции на лентата с инструменти и разделите се извеждат, за да й помогнат да промени нещата. Екранът й сега изглежда по следния начин:
- След като е доволна от промените, тя щраква върху Запиши в горния десен ъгъл на страницата. Това я връща към началната страница на сайта.
- Познавайки учениците си, г-жа Коцева е сигурна, че те ще имат много предложения относно подобряването на сайта с добавяне на повече функции и допълнителни промени.
- Тя публикува актуализация на информационния канал на сайта, напомняйки на учениците да последват сайта, за да получават новини и промени.
Използване на SharePoint в образованието - допълнителни източници
» Създаване на личен сайт в SharePoint
» Сценарий: Използване на приложението "Проучване"
» Сценарий: Използване на екипен сайт в SharePoint
» Сценарий: Създаване на ученически сайт
» Сценарий: Училищни проекти и задачи