Потребителски сценарий:
Използване на Office 365 за професионално развитие на персонала
Този потребителски сценарий е обобщение на идеи за прилагане във Вашето училище или образователна институция.
Традиционно документите за квалификациите и дейностите по професионалното развитие на учителя често остават неархивирани или са регистрирани някъде там. Лошото водене на архивите може да доведе до недостатъчно оценяване на учителите заради дейностите и постиженията в тяхното професионално развитие, а тези архиви наистина трябва да бъдат достъпни на момента. Въпреки това, учителите често пренебрегват това задължение, понеже отнема много време.
Петър Ангелов е заместник-главен учител, който отговаря за професионалното развитие на персонала като част от управленските си отговорности. Той разбира колко е важно за всеки член на неговия екип да създаде и поддържа Портфолио на текущото професионално развитие.
Знае, че Office 365 може да помогне за спестяване на време за тези административни задачи и за освобождаване на повече време за качествени интерактивни дейности за учене и преподаване. Има някои идеи за създаване на процеса за извършване и архивиране на дейностите по професионално развитие на персонала в хода на учебната година. Той цели да използва инструментите и услугите на Office 365 за следните дейности:
- Обезпечава, че всеки учител ще попълни портфолио с доказателство за постиженията си и данни за всички дейности по професионалното си развитие, като напр. сертификати. То се съхранява в OneDrive* за по-лесен достъп.
- Доказателство за посетен семинар, под формата на снимки и видео, също може да бъде споделено в индивидуален албум за усъвършенстване на това портфолио. Това може да се направи с мобилно устройство и да се качи в OneDrive, за да се гарантира незабавното разбиране за участието към момента на обучителната дейност.
- Снимките могат да бъдат превърнати в слайдшоу на OneDrive. При налични видео данни, те могат да се редактират с помощта на Windows Movie Maker и да се съхраняват като носители в същата папка на OneDrive. При 25 GB индивидуално пространство ще има достатъчно място за подобен род доказателство за постижения.
- За проследяване на професионалното развитие през годината може да се използва функцията Задачи в Outlook (в горната лява част на екрана на Outlook) и споделените записи в календара в Outlook.com** с цел да се запише времето, отделено за конкретни дейности след годишния преглед на професионалното развитие между Ангелов и всеки член от персонала.
- Когато възникнат възможности за професионално развитие, Ангелов изпраща до персонала имейл чрез Outlook.com. Тогава те могат да приемат или да отхвърлят поканата. Ангелов изпраща редовно напомнящи съобщения и използва споделени календари, показващи всички възможности за професионално развитие.
- Тогава персоналът организира дейностите за своето професионално развитие с помощта на Календар в Outlook.com.
- Учителите могат да създават групи по предмети за групови дискусии с помощта на моментални съобщения, Информационен канал и Срещи чрез Lync.
- Ангелов и ръководителите на катедрите използват портфолиото на учителите, запаметено в OneDrive от всеки член на персонала, за да определят силните страни и слабостите на отделните учители и катедри. Така се определя насоката на планирането на допълнителните възможности за целево професионално развитие през годината.
- Учителите могат да участват в изследвания, създадени с Excel Online. Връзките към изследванията се изпращат чрез имейл в Outlook.com и се публикуват в Информационния канал в сайта в SharePoint на персонала.
- Добрите практики в ученето и преподаването се записват чрез писане в блокове чрез блоговете на SharePoint за сравняване на опита в класната стая и споделяне на идеи за допълнително съдействие при развитието на персонала. Тези блогове се споделят с помощта на групата за разпространение на училищния персонал, създадена от административния персонал за ползване от учителите.
- Учителите могат да създадат папка в Outlook.com със списък на връзки в Интернет към конкретни образователни онлайн статии, които са чели за разширяване на познанията си. Те могат да споделят тези папки с помощта на имейл и списъците за групово разпространение и информация за контакти.
- В Outlook.com може да бъде създадена папка за архивиране на учебната кореспонденция, като например циркулярни писма от "Учебен отдел", протоколи и т.н. Това би могло да се направи и с помощта на споделена пощенска кутия в Exchange за имейли по професионално развитие в училището.
* Познато преди като SkyDrive.
** Познато преди като Outlook Web App.
Имейл, контакти и календар - допълнителни източници
» Имейл, календари и контакти
» Сценарий: Свързване на други профили към имейл
» Сценарий: Хора и контакти
» Сценарий: Създаване и използване на групите за разпространение
» Сценарий: Комуникация с персонала и събиране на информация
» Сценарий: Професионално развитие на персонала
» Сценарий: Използване и споделяне на календарите