Според министъра на образованието и науката проф. Анелия Клисарова реформата с въвеждането на един базов учебник по предмет ще развие и усъвършенства учебните помагала.
„Смятам, че трябва да развиваме помагалата към учебника в две насоки. Едните ще допълват точно учебника с упражнения към уроците. А другите да бъдат надграждащи“, смята Клисарова, цитирана от „Стандарт“.
Тя даде пример с училището в село Дамяница.
„Ето например на дискусията, която направихме, директорът на училището в село Дамяница каза: „При мен има деца билингви (за които българският не е майчин език – б.р.) и трудно ги научаваме до четвърти клас да четат, да правят диктовки, да знаят таблицата за умножение“.
„А има и деца, които в първи клас вече знаят да четат и пишат. Нека те да направят разказ или преразказ, да имат по-сложни упражнения“, коментира още Клисарова.
„Тук вече идва моментът за творчеството, за индивидуалния подход на всеки учител. И по този начин ще и на гарантираме многообразието. Тази идея е подобна на други образователни системи, които казват: „Ние имаме неограничен брой учебници, но имаме част А – задължителна, част В – помагаща, и С – която е за надграждане на знанията“. Тъй като ние не можем да финансираме безброй много учебници, нека да има един базов учебник, но с много помагала.