Мнения

Обществото носи отговорност в подкрепата към учителите

25% от американците, които започват училище не успяват да го завършат, а това води до безработица сред тези хора, с 3.5 процентни пункта по-висока от тази сред отпадналите от колеж. Процентите абитуриенти в американските университети не са впечатляващи – около 40%. Това е процент, по-нисък от средния за света.

В момента в САЩ националното ниво на безработица се задържа около 8% в последните четири години. Това е причината всички погледи да се насочат към образованието и по-специално към учителите. Целите са да излизат повече и по-високо образовани млади хора, които да са важна част от развитието на американската икономика и глобалната й конкурентоспособност.

Това пише в качеството си на гост автор в статия от вчера в сайта на „Форбс“ вицепрезидентът образование на Майкрософт Антъни Салсито, който продължава с неособено приятната за страната констатация, че въпреки че се водят граждани на най-богатата държава в света, американците излизащи от училище, изостават чувствително от връстниците си от Япония, Корея и Великобритания.

Изследване, проведено в университетите Харвард и Колумбия показва, че ако имаш добър учител до четвърти клас (данните са за САЩ), шансът да идеш в колеж е с 1.25% по-голям, а от там и възможността за по-добре осигурен материално живот. Не е трудно да предположим, че този процент ще се вдигне чувствително, ако добрият учител съпровожда ученика през целия период на обучението му в средното образование.

Авторът на статията отбелязва, че буквално всеки в САЩ – представителите на бизнеса, родителите, заетите в администрацията, политиците и изобщо цялото общество, носи отговорност в подкрепата към учителите и тяхното професионално развитие. Образованието повече от всякога е социален императив.

Майкрософт е компания, която продава софтуер, услуги и други устройства. Уиндоус, офис 365, компютри, таблети и т.н. заемат все по-важно място в класните стаи. Майкрософт е само една от големите компании, които инвестират в образование. Всички те са разбрали, че високо технологичните продукти, интегрирани за нуждите в училище са неоценим фактор за повишаване на мотивацията на учениците.

Технологиите са важни, но на практика стават безсмислени, ако няма кой да работи с тях и успешно да ги въведе в учебните програми. Според много специалисти, това е нещото, към което трябва да се стреми цялата образователна система.

Ето защо Майкрософт е заложила на подход на партниране в образованието. Технологиите са важни, но решението е първо да се инвестира в учителите. Всяка година се дават милиони долари и безкрайно много часове в човешки капитал, за да се обучават учители, които с новите си знания и умения ще могат да вдъхновят класната стая към използването на най-добрите световни практики.

Вчера Майкрософт обяви инвестиция в размер на $ 250 млн. в рамките на следващите пет години, която ще продължи десетгодишния опит, придобит чрез програмата „Партньори в познанието“. От създаването си през 2003 година до днес, тя е изградила общност от 11 млн. възпитатели в повече от 20 000 училища в 119 страни, като общата инвестиция до момента е $ 500 млн. Една от задачите в следващите пет години е в мрежата на „Партньори в познанието“ да бъдат включени общо 20 млн. педагози в света.

Тук не става дума за инвестиция на парични средства, подчертава Салсито. Става дума за инвестиция в учители. Това е всекидневен процес на помагане на педагозите и училищните лидери да усетят потенциала на класните си стаи и с помощта на новите технологии да помогнат на учениците да се изправят смело срещу предизвикателствата на 21-ви век.

Много компании от частния сектор също дават пари за образование и за развитието на учителите. Никой от нас обаче не може да постигне докрай целите си, ако работи самостоятелно. Затова днес призоваваме нашите приятели и колеги от всички индустрии, да се изправят и да се присъединят към нас в директното инвестиране в учителите.

Още по темата