Мнения

Майкрософт спечели наградата за отговорен бизнес в категория “Инвеститор в знание“ (видео)

Годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ) бяха раздадени на церемония снощи.

Голямата награда в категория „Инвеститор в знание“ отиде при „Майкрософт“ заради изготвената мрежа за учители-новатори (www.teacher.bg).

Втората награда отиде за „Челопеч майнинг“ със създадената от компанията частна гимназия с чуждоезиково обучение „Челопеч“. Почетното трето място заслужи „Пощенска банка“ с проекта си „Силен старт“.

Отличените в категорията бяха наградени от министъра на образованието Сергей Игнатов.

Останалите призьори на вечерта са „Райфайзен банк“ в категорията „Инвеститор в обществото“ с проекта „Дарителска кампания „Избери, за да помогнеш“, „ЧЕЗ-България“ в категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ с проекта „ЧЕЗ инвестира в бъдещето на служителите – обучения, превенция на здравето и активен спорт“, банка „Пиреос-България“ в категория „Маркетинг, свързан с кауза“ с проекта „Подкрепа за програмата „Благодетел“ и „Солвей соди“ в категорията „Инвеститор в околната среда“ с проекта „Изграждане на най-голямата инсталация за когенерация на Балканите“.

65 проекта на 43 компании от цялата страна, се състезаваха за отличията. 

На церемонията присъстваше и президентът Росен Плевнелиев, който отбеляза, че важно условие за силна икономика са както добрите специалисти, така и силните и отговорни компании.

„За да можем да постигнем в България това, към което се стремим трябва да съчетаем не само доброто от българина, неговата квалификация, неговата мотивация, но ни трябват и бизнес организации, лидери. Трябват ни тези, които могат да заложат на доброто, на моженето, да вземат най-доброто и да го умножат“, каза още Плевнелиев.

Виж видео от награждаването на Майкрософт и teacher.bg

Медиите за събитието

За наградите

Създадени през 2003 г., Наградите за отговорен бизнес имат за цел да популяризират социално отговорното поведение на бизнеса в България. Те са признание за усилията на тези компании, които развиват успешно проекти в областта на корпоративната социална отговорност и същевременно се стремят да насърчат останалите бизнес представители да развиват активна социална политика. Годишните награди на БФБЛ са национални и за тях могат да бъдат номинирани компании от цялата страна, независимо от техните големина и сфера на дейност.

Награди се раздават в следните 5 категории:

Инвеститор в обществото – отличава компанията с най-сериозни бизнес практики, насочени към дългосрочно социално развитие и просперитет на общността, в която функционира, или на цялото общество.

Инвеститор в околната среда – отличава компанията с най-активна дейност за опазване на околната среда, създаване и използване на екологично чисти продукти или технологии.

Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд – поощрява успеха на компании, които се стремят към устойчиво развитие чрез непрекъснат професионален растеж на своите служители и реализират практически стъпки за подобряване условията на труд.

Инвеститор в знанието – отличава компаниите, които работят усилено за повишаване качеството на образованието, подобряване квалификацията на младите хора в България и подпомагане на научната и изследователската дейност.

Награда за маркетинг, свързан с кауза – отличават се компании, които, рекламирайки своя продукт или услуга, в същото време декларират подкрепата си за определена социална кауза. Tя може да е материална (част от цената на продукта или услугата се отделя в полза на каузата), може и да е само под формата на добро послание, насочено към клиентите. Така потребителите не само се присъединяват към социално отговорното поведение на компанията, но и научават повече за нуждите на обществото.