Сериозните разлики, които се наблюдават в оценките от текущото оценяване на учениците през годината и тези от външното (в края на втория срок) са повод от министерството на образованието да обърнат по-сериозно внимание на проблема през следващата учебна година.
Това обяви зам.-министърът Милена Дамянова на представянето на официалните данни от изпитите след седми клас. (виж графиката с обобщените резултати)
Учениците от седми клас се тестваха по този начин за втора година. Изпитите бяха в два модула – първият национално външно оценяване на основно ниво и вторият допълнителен текст за преразказване по БЕЛ и допълнителни задачи за математиката.
Стана ясно, че най-ниски са резултатите от преразказа в Търговище, Кърджали и Шумен, а най-високи в София, Перник и Габрово.
На национално ниво през следващата учебна година предстои изпробването на нова система за инспектиране на качеството на образованието в училище, информира зам.-министър Дамянова.
Системата цели да се открият причините за разликите в оценките от текущото и външното оценяване. От МОМН неведнъж уточняваха, че една от главните им цели е изравняване на нивото към по-добро във всички училища, независимо от мястото или статутът им.
Предстои и завишаване контролът за спазването на графика за консултиране на учениците, тъй като по длъжностна характеристика всеки преподавател трябва да отделя време за индивидуално или групово конкултиране на учениците.
От днес
- Зам.-министър дава старт на състезание по китайски език
- Милена Дамянова на държавния изпит на Професионалната гимназия по туризъм
Още по темата