Потребителски сценарий:
Използване на приложението "Проучване" в SharePoint
Николай Павлов е член на висшия ръководен екип в неговия колеж. Те са обсъждали възможни промени в графика, включително увеличаване на броя часове всеки ден чрез съкращаване на времетраенето на всеки час, въвеждайки периоди на обучение и други промени в начина, по който е структурирана работната седмица.
Павлов има задачата да състави подробен процес за консултации на служителите, така че всеки член от екипа да може да изразява мнения и гледни точки относно предложените промени. Според него добра идея е използването на SharePoint в новата платформа на Office 365, която току-що са въвели, тъй като това ще насърчи служителите му да участват в консултациите и ще им даде увереност в използването на SharePoint и вероятно някои идеи за използването с техните студенти и часове.
Павлов влиза в Office 365, щраква на меню Администратор и отива на SharePoint. След това отваря колекцията от сайтове за преподаватели.
- Той вижда, че членовете на персонала вече използват SharePoint, тъй като има създаден подсайт на катедрата по изкуства. Линкът към сайта е в менюто от лявата страна на екрана. Щракайки върху линка, Павлов си спомня, че е получил имейл, който го уведомява за това.
- Той разглежда набързо подсайта Изкуства и след това се връща на началната страница на Колекцията от сайтове за преподаватели. Той щраква върху Съдържание на сайта на лявото меню. От екрана със съдържание той щраква върху Добавяне на приложение.
- След това той може да избере приложение, което да добави към колекцията със сайтове, върху която работи. Екранът изглежда по следния начин:
- Павлов превърта страницата надолу, преглеждайки наличните приложения на SharePoint. Той обмисля как може да използва някои от тях в бъдеще в неговите часове и в цялото училищно заведение.
- Той забелязва приложението Проучване и щраква върху Подробни данни за приложението под иконата на приложението. Това действие извежда описание относно функциите на приложението. Павлов решава да използва това приложение за неговата анкета за служители.
- Той щраква върху приложението, след което е подканен да въведе име за неговата анкета. Той попълва полето с името и щраква върху Създаване.
- Новото приложение за проучване се показва в падащото меню отляво на екрана.
- Павлов щраква върху приложението, за да го отвори и започва да въвежда въпросите на анкетата. Екранът изглежда по следния начин:
- Павлов вече се намира на главната страница на неговото приложение за анкета. Той разглежда някои от командите и функциите. Трите функции в синьо точно под заглавието на анкетата са основните, които ще са му необходими.
- Щракнете върху Настройки, за да се изведат две функции. Първата е Добавяне на въпроси. Това е мястото, където Павлов ще създаде въпросите за своята анкета. При избор на тази опция на екрана се зарежда страницата Нов въпрос. Павлов вижда, че има много различни видове формати за отговор на въпросите като избор от меню, да/не и многоредов текст и др.
- Павлов открива, че добавянето на въпроси е въпрос на вземане на решения, следвайки инструкциите и попълвайки полета.
- Той може дори да използва функцията Логика на разклоняване, която дава възможност на анкетата му да отклонява анкетираните към различни последващи въпроси, в зависимост от отговорите им.
- След като създаде въпроса и определи типа и формата на отговора, той щраква върху Следващ въпрос или Готово в долната дясна част на екрана.
- Щраквайки отново върху Настройки, Павлов избира втората опция – Проучване настройки. Екранът изглежда по следния начин:
- Това е мястото, където Павлов може да промени въпросите си, да ги преподреди и да направи други промени по анкетата си. С натрупването на увереност и опит той ще изпробва някои от по-разширените функции, които вижда на екрана.
- Използвайки Информационния канал на сайта за преподаватели или по имейл, той може да уведоми всички служители относно новата анкета. Те отиват на сайта, отварят приложението и щракват върху Отговор на това проучване.
- Когато колегите му попълнят анкетата, отговорите започват да се регистрират на страницата на приложението за проучване. Павлов може да види отговорите или отделно, или изведени на графика. Той може да създаде и уведомления, за да бъде уведомен, когато получи нов отговор.
- С помощта на падащото меню Действия, той може да експортира данните от отговорите от проучването в електронна таблица на Excel, в случай, че отговорите са цифрови или количествени. Това ще му позволи да приложи по-сложни форми на анализ на данни към разширени или по-сложни анкети.
- Excel разполага и с други опции за визуализиране и графика/таблица, които може да използва с експортираните сурови данни от анкетата.
Павлов може да се сети за много приложения на проучванията в неговото училищно заведение и за учене и преподаване на следното:
- Викторини и тестове за формиране на оценка (т.е. преди и след отделните часове)
- Събиране на данни за статистически проблеми в часовете по математика.
- Събиране на данни за часовете по химия
- Анкети за родители/настойници
- За да може да си изгради мнение относно промени в политики и процедури
Анкетите са бърз и лесен начин за консултация със служители и ученици, за да се помогне на училищното заведение като това на Павлов да прави по-информирани решения и по-добри избори.
Приложението Проучване е само едно от много полезни приложения, налични за използване в колекцията от сайтове на SharePoint.
Използване на SharePoint в образованието - допълнителни източници
» Създаване на личен сайт в SharePoint
» Сценарий: Използване на приложението "Проучване"
» Сценарий: Използване на екипен сайт в SharePoint
» Сценарий: Създаване на ученически сайт
» Сценарий: Училищни проекти и задачи