За "новите" ни заплати???

Публикувана на: 26.11.2007, от vasilisaprekrasnaia
Кoментари:144

Има ли училище или колега, който вече да е информиран какви ще бъдат ТОЧНО новите ни заплащания? Има ли някъде дошла заповед за това? ... Май съм готова да се обзаложа, че НЕ... Angry 

Коментари 144

Влез за да коментираш
21.03.2010 Inna

Profile

Ах, колеги, колеги, тези, които не сте на делегиран бюджет! Този "делегиран" бюджет е само така наречен ! Всъщност, училищата не разполагат с парите си , а зависят от " първостепенния" разпоредител- парите ги има като сума, но де факто- липсват! Имаме остатъчна сума  60 000 лева от бюджет 2009, но май -май в тая" криза" никога няма да ги видим- къде са отишли, никой ти не казва! Така че- делегирания бюджет е старогръцки мит...

02.03.2010 rozz

Profile

Така нареченото "Кариерно развитие" е поредната подигравка с учителите! Какъв стимул ще имат младите учители - след 10 години когато ще имат право да се нарекат "старши" дали все още ще съществува "Кариерно развитие" и мижави 33лв добавка!?!

Да не говорим за разликата в заплатите според това дали уч. заведение е на делегиран или неделегиран бюджет. Учителка съм с 25 години стаж, магистър, ІІІ ПКС - щат 510лв, колежка професионален бакалавър в съседна ДГ - щат 530лв. И в двете градини групите са  9, пълни /посещаемост 23-28/. Ясно е, че не можем всички да се прехвърлим "при делегирания бюджет, който осигурява по-високи заплати"! Явно и това е някаква недомислица - поредната реформа в образованието.

01.03.2010 nkehayov

Profile
Колежке Замфирова, В Наредба №1 от 04.01.201г. ясно са определени правилата за формиране на работните заплати.В чл.4, ал.1 на наредбата се посочва, че основните месечни заплати се договарят в размери не по-ниски от определените в Приложение1 длъжностни нива, т.е. 450 лв. е минималното възнаграждение за младшия учител, по-ниско от това възнаграждение не може да се изплаща в случай,че работите на пълен норматив. Възможно е обаче в колективния трудов договор да са договорени по-високи от минималния размер основни месечни заплати. Това е възможно, ако училището е на делегиран бюджет и има наличните за това средства. Не е изключено някои от вашите колеги да е имал преди влизането в сила на наредбата основни заплати по-високи от минималната за съответната длъжност, което ще рече, че след добавянето на 33лв. за старши учител, ще получават повече от 483лв. Вашата минимална заплата на главен учител с ІІ ПКС следва да се начислява така: минимум 450лв. основна заплата + 66лв. добавка за главен учител = 516лв. Към тях се добавят допълнително възнаграждение за ІІ ПКС по чл.8, ал.1, т.2 от същата наредба минимум 45лв.т.е. 516+45=561лв. Ако преди влизането в сила на наредбата сте имали основна заплата(без възнаграждението за ІІ ПКС) по-висока от 450лв, то имате правото на по-високо възнаграждение, формирано на база старата ви основна заплата +66лв. за главен учител + 45 лв. за ІІ ПКС.

01.03.2010 m-zamfirova

Profile

 Отново говорим за нови заплати - датата е 01.03.2010г. Колеги, учител съм с 25 г трудов стаж, като 23 от тях - педагогически. Подадох документи за длъжност главен учител - забравих да изброя специализации, курсове в т.ч. и ІІ ПКС и днес ни бяха съобщени заплатите, влизащи в сила от 01.01.2010 г. с промяна на Наредба №2 на МОМН, където се казва, че основната минимална за главен учител става 516 лв, че главният учител не може да получава по-малко от 66 лв .за длъжност. При нас нещата стоят така : Трима колеги сме с еднакъв /един е само с една година помалко/ трудов стаж,до сега заплатите ни бяха 495 лв като се включваха  45 лв за ІІ-то ПКС, еднакава квалификация - ІІ ПКС и разликата в заплатите е 6,00 лв, като те двамата са старши учители и основната им заплата е 510,00 лв, а на главния учител - 516,00. Вярно е - бюджет и толкова пари има, но разликата между длъжностите и фрапиращ - само 6 лв. Въпросът ми е къде е грешката?????????????

08.02.2010 nkehayov

Profile
Радвам се, че темата за учителските заплати отново е във фокуса на форума, защото каквото и да си говорим за учителските кадри, трябва да сме наясно, че всичко започва от заплащането. Основен принцип от който се ръководи всяко цивилизовано общество е принципът на справедливостта при заплащането на труда. В повечето страни на Европейски съюз учителските заплати се вместват в категорията "прилични" , което преведено на езика на обикновения гражданин означава, че учителите се определят като работници на интелектуалния труд, заемащи едно достойно място в йерархията на държавните служители. Ако направим една елементарна съпоставка между заплатата на българския учител и германския пенсионер, ще видим, че негово величество учителя в България получава 230 евро, което е една четвъртинка от миниалната пенсия на един среден гражданин. За сравнение в повечето европейски страни заплатите на младите учителите са не по-малко от 3000 евро. В една малка България, която беше известна като страна със солидна образователна система, подготвяща ученици на изключително ниво, българският учител извършва професионален героизъм, работейки срещу мизерно заплащане. Унижаван и пренебрегван от държава и общество, българският учител е на път да изчезне като професионална категория и скоро ще влезне в книгата на изчезващите видове. Проблемът е, че никой от управляващите не иска да се обърне с лице към истинските проблеми на учителството, нещо повече, създава се негативно отношение към техния труд и то от високите етажи на управлението. Учителят е подложен на унижение от самата държава с мизерното подаяние от 450лв. месечна заплата. Въвеждането на така наречената система за " Кариерно развитие" е средство за манипулиране и противопоставяне на учителството, основаващо се на принципа " разделяй и владей". Чрез това управленско нововъведение сполучливо се отклонява вниманието на учителите от истинските проблеми на професията. Вместо да се обединява и консолидира, учителската колегия се разделяи противопоставя в борбата за решаването на един безсмислен казус - правене на кариера без да има ясни и измерими критерии и показатели за оценка и сравнение между отделните учителски длъжности. Стъпката от 33 лв между две съседните звания едва ли е нужно да бъде коментирана от финасовата й страна. Истниските проблеми на образованието остават прикрити под булото на една псевдореформа, която според мен следва да бъде оценена подобаващо и да се намери отговор на въпроса: с какво карериното развитие ще допринесе за развитие на образованието и до каква степен то се явява пречка в професионалния избор на студентите. В спора около този злободневен казус сме на път да изпуснем ГЛАВНОТО: Какво трябва да се промени (реформира) в българското училище, така че то да бъде на висотата на съвременните изисквания? Образованието е в криза от 20 години. Кой трябва да изкрещи тази истина, за да се чуе от цялото общество?

08.02.2010 d_georgieva

Profile

 За да се убедите, че след 5-10 години ще има липса на кадри, пребройте колко колеги ще се пенсионират в този период? А сега пребройте колко учители във вашето училище са под 30 години? При

нас   положението е такова:8 човека ще се пенсионират в близките 5 години. Но имаме само 1 или 2-ма

колеги под 30 годишна възраст.

23.01.2010 nkehayov

Profile

 Ако продължава тази политика по същия начин, изобщо няма да има учители, защото само сблед 5-10 години старите учители ще се пенсионират и няма да има кой да заеме местата им. Подобен синдром съществува вече в Германия. Там държавата е принудена да наема учители пенсионери, както и да привлича учители от чужбина. Четох една статистика за средната възраст на учителтие в България, според която след няколко години голямата част от учителите ще се пенсионират, а това вече е проблем. Не знам защо МОМН все още си играе с огъня и не предприема действия за изготвяне на стратегия за училищното образование.

23.01.2010 Stela06

Profile

Ако продължава тази политика в училищата няма да има млади преподаватели. Унизително е като млад учител да взимам 400-430 лв. заплата!

13.11.2009 staneva_st

Profile

Не искам да обидя никого, но аз също не съм съгласна с увеличаването на заплатите само на преподаватели с над 10 години трудов стаж - 50 лв. върху заплатата за старши учител. Нямам нищо против, но е добре да се мисли и за младите преподаватели. По този начин никой няма да иска да стане учител.

Смятам, че работя толкова колкото и старшите учители. За много неща им помагам и не е честно да взимам по-малка заплата. На преподавателите с по-голям стаж, заплатата им се вдига и от прослуженото време.Sad

05.11.2009 Aneto

Profile

мн - e МНОГО.Разбира се аз също подкрепям мнението на колегата,че трябва да вземаш повече според стажа,но ние какво да правим като нямаме необходимия стаж.Как ще се справяме със сметките,нали имаме семейства?

Ами децата ни?

 

Търси в Teacher.bg