Въвеждат нов учебен предмет - компютърно моделиране

Публикувана на: 20.04.2018
Кoментари:0

 Снимка: МОН

От следващата учебна година се въвежда изучаване на нов учебен предмет – компютърно моделиране за учениците в III клас. Целта е още в най-ранна възраст децата да творят в дигитална среда чрез съвременни визуални средства. Това обяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев при откриването на знаковата конференция на Българското председателство на Съвета на ЕС „Обучение за създаване: от дигитални ползватели към дигитални създатели“.

„Формирането на дигитални умения ще трябва да става чрез всички учебни програми“, заяви министърът. Красимир Вълчев посочи, че в епохата на дигиталната трансформация, образованието и обучението имат важната роля да подготвят всички млади хора за работа в нова среда и пазара на труда на бъдещето. Конференцията ще изготви Призив за действие от София за развитие на дигиталното образование в Европа.

За това колко е важно образованието да формира дигитални умения, но също и да се инвестира в критичното мислене говори вицепремиерът Томислав Дончев. „Трябва да инвестираме в способността за преценка, да мислиш, да сравняваш, да анализираш“, каза той.  По думите му уникалното, това, което прави човешкото същество личност, е способността да твори.

Кметът на София Йорданка Фандъкова определи форума, на който се обсъждат подготовката на учителите, сътрудничеството с бизнеса и ролята на родителите и неформалното образование, като едно от важните събития по време на Българското председателство. Тя подчерта, че качественото образование е ключов фактор за развитието на всички сфери и затова най-важно е инвестицията и обучението на учители. „Трябва да имаме учители създатели. Трябва да привличаме млади учители, учители не само с дигитални умения, но и създатели“, каза Фандъкова.

За необходимостта от търсене на дигитални партньорства говори еврокомисарят по образованието, културата, младежта и спорта Тибор Наварачич. Той специално отбеляза, че училищата трябва да променят своите цифрови планове, за да се подготвят учителите. Наврачич заяви, че в бъдеще до 90 процента от работните места ще изискват цифрови умения.

Над 400 души, сред които учители, студенти, ученици и информатици, участват във форума, който продължава и в петък. Конференцията поставя фокус върху спешната необходимост от повишаване на основните и дигиталните умения и върху необходимостта от качествено образование за всички по природни науки, технологии, инженерни науки, математика, предприемачество (STEM и STEAM). По време на сесиите се обменят идеи и практики, които повишават качеството на образование.

Заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева посочи, че най-важно е обучението на учителите – те да станат творци. Затова е важна и средата, в която работят, както и ролята на училищните лидери. Предприемачеството и цифровите умения трябва да вървят ръка за ръка. Технологиите не трябва да създават нови неравенства, а да намаляват съществуващите, отбеляза Сачева. Тя акцентира и на връзката между формалното и неформално образование.

Акцент върху обучението на учителите постави и евродепутатът Ева Майдел. Тя отбеляза, че е важно да се привличат млади учители, които преподават по иновативен начин.

„Имаме нужда от наставници, които да ни научат да станем цифрови творци“, апелира ученичката - шампионка по STEM Таня Оцеталова. Участниците в конференцията имат възможност на място да видят проекти за интерактивно образование, на учене чрез игра и други методи на обучение.

Източник: banker.bg


Коментари 0

Влез за да коментираш

Коментари във Facebook