Над 1500 учители от детски градини ще бъдат обучени догодина, за да могат да извършват ранна диагностика на тригодишните деца за евентуални обучителни затруднения. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева във Видин на конференцията „Адаптация на приемните деца в детските градини и училищата“, цитирана от МОН.
Сачева е посочила необходимостта от засилване на общественото внимание и диалога по отношение на образованието на децата в приемна грижа, както и за преодоляване на предразсъдъците спрямо тях. Заместник-министърът е подчертала, че темата за приобщаващото образование ще бъде един от приоритетите по време на европредседателството ни. В неговите рамки ще бъде поставена темата за разширяване на програмата „Еразъм+“, като ще има повишен акцент върху мобилността на учителите и възможността да обменят опит с чуждите си колеги.
Приобщаващото образование има не само хуманитарен аспект, а и спомага за повишаването на качеството на икономиката, тъй като формира у младите хора социални умения и толерантност, е посочила заместник-министър Сачева.
Източник: МОН