Ученици

Единен механизъм в ЕС ще следи дали децата ходят на училище

Единна европейска система, която да следи децата да не отпадат от училище, се обсъжда от експертите на МОН. Идеята може да бъде въведена в страните от ЕС по време на българското европредседателство. Причината е, че в рамките на евросъюза липсва механизъм, който да наблюдава децата, местейки се от една държава в друга, дали са обхванати от образователната система. Това съобщи в Пловдив зам.-министърът на образованието Деница Сачева. Тя уточни, че въвеждането на този механизъм ще е една от следващите ни големи задачи.

„Обсъждаме такива възможности да има европейски механизъм за наблюдение на децата дали ходят на училище и в коя държава ходят. Това се оказа проблем и в рамките на ЕС. За да може действително да сме сигурни, че при възможностите, които имаме като свобода на движение на хора, децата и тяхното ходене на училище, не са ощетени”, каза Сачева.

По думите й от началото на процеса за връщането на отпадналите от класните стаи деца, са установени адресите на 170 000 ученици. 82% от тях обаче се оказали, че се намират със семействата си в чужбина. „Имаме нужда да намерим нужния механизъм, за да уточним дали тези деца, които са извън България, все пак са обхванати в образователната система на другата държава в ЕС”, поясни Сачева. Обратно в образователната система у нас са върнати около 17 000 деца.

Деница Сачева бе в Пловдив, за да връчи дипломи за професионална квалификация на успешно положилите изпит жени в социалното предприятие „Шивашка работилница”, управлявано от Фондация „Национален алианс за работа с доброволци“ (НАРД).

Източник: monitor.bg