Учители

Не достигат 800 ресурсни учители за децата с увреден слух у нас

Асоциациите на ресурсните учители и на хората с увреден слух искат повече специалисти и по-достъпна образователна среда за децата, които не чуват.

Кои са основните трудности, с които се сблъскват специалните деца в училище? За 8000 деца с увреден слух всеки един учебен час е в пъти по-труден, защото гадаят по устните на учителя какво им преподава.

Три са специалните училища за деца с увреден слух в цялата страна, съобщи бТВ. Посещават ги 400 деца, а родителите на още 700 предпочитат обучението им в масовите училища, но там няма специалисти по жестов език. На Запад в почти всяко голямо училище има преводач по жестов език. У нас те са едва около 30 и всички над 55-годишна възраст.

В столичното 41-во училище се обучават пет деца с увреден слух. Едно от тях е Ема. Майка ѝ Катя също не чува, но иска по-добре бъдеще за дъщеря си и затова я записва в масово училище, за да бъде равна с другите. Моника учи в същото училище. Преди две години ѝ поставят кохлеарен имплант, с който чува, но до определена степен.

У нас не достигат 800 ресурсни учители, затова често се налага общообразователните учители да поемат и техните функции. В много области на страната има само по един ресурсен специалист за деца с увреден слух.

Източник: btvnovinite.bg