Мнения

Стартира електронна платформа за образователни услуги

Следващата седмица ще заработи електронна платформа, в която в рамките на един месец ще се регистрират както училищата, така и всички физически и юридически лица, които искат да предлагат образователни услуги – треньори по различни спортове, инструктори по танци, преподаватели по музикални инструменти, школи по езици, читалища и т.н. 

До края на септември учениците трябва да посочат в платформата своите интереси,  а всяко училище да изготви „карта“ на учениците, които имат нужда от допълнителна подкрепа и извънкласни занимания, които да компенсират затрудненията им. 

До края на октомври трябва да бъдат изготвени училищните програми и да започнат извънкласните дейности. 

Критериите за определяне на затрудненията на учениците са повтаряне на класа, ниските образователни резултати и слаби оценки, социалните фактори, преустановеното изплащане на месечни помощи за дете, слабите резултати на външното оценяване и големият брой неизвинени отсъствия. Целта на проекта е тези деца да бъдат идентифицирани и да се отговори на нуждите им извън учебното време, така че те да бъдат стимулирани да участват в учебния процес.

Целевата група са не само децата, чийто език не е майчин, но и всички деца в риск от ранно отпадане от училище. Акцент ще бъдат допълнителните дейности по български език и математика. Всеки ученик със затруднения ще може да участва в две дейности за компенсиране на затрудненията и в още една по интереси.

Финансирането на училищата ще бъде целенасочено, като тези, където има най-голям брой деца със затруднения ще бъдат с приоритет и ще получават най-много средства. Групите за деца с обучителни затруднения ще са до 10 деца, а тези по интереси – до 25.

Дейностите по интереси ще са в областите Наука, техника и технологии; Здравно образование и здравословен начин на живот; Гражданско образование; Предприемачество; Програмиране, дигитални умения, креативност и иновативно мислене и Изкуства, култура и спорт.

Една от целите на проекта е да бъдат въвлечени по-активно родителите и да бъдат създавани общности около училищата, затова и проектът предвижда годишно да има до 5 часа възможност за включване на родителите, които да представят на учениците професията си или някакви специални умения.

Източник: МОН