„По въпроса за образованието на ромските деца ЮНЕСКО работи заедно със Съвета на Европа, който има също много силни програми в тази област“, коментира в интервю за всекидневника „Монитор“ генералният секретар на ЮНЕСКО Ирина Бокова.
Тя признава, че данните са много тревожни, а проблемът вече се е превърнал от локален в общоевропейски.
„Знаем, че половината от ромските деца в Европа не завършват и основно образование, което създава една нездрава социална среда. Заедно със Съвета на Европа искаме да подберем добрите практики и да ги разменим, ако някъде дадена политика работи“, каза Бокова.
„Миналата година ние направихме един онлайн модул за учители и възпитатели, които обучават ромски деца и деца от малцинствата. Заедно с Националната комисия на ЮНЕСКО на Словакия организирахме семинар за подготовка на учители за ромски деца в предучилищна и началноучилищна възраст. В него участваха и педагози от България, Румъния, Босна и Херцеговина, Сърбия и Унгария. Целта беше да се усвоят някои специални техники за обучение на тези деца“.
„През януари ЮНЕСКО публикува заедно със Съвета на Европа учебник с насоки за предучилищно обучение на ромски деца. Там е събран целият опит и всяка страна ще може да извлече специфичното за нея. Приносът на ЮНЕСКО е именно в подготовката на учителите, които образоват ромските деца“, допълва още първият човек в ЮНЕСКО.