Мнения

Проф. Милошев: Всички носим вина, че “даскал“ стана обидна дума

„Да се надяваме да няма земетресения в областта на образованието, младежта и науката в следващите няколко месеца“, каза в отговор на шега на водещите на предаването „Тази сутрин“ в бТВ служебният министър на образованието проф. Николай Милошев.

Той повтори още веднъж основния си приоритет като министър – успешното провеждане на матурите и зрелостните изпити.

Той посочи важността на действията, които трябва да бъдат предприети по усвояване на средствата по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“. Тя би могла да донесе около 1 млрд. лв в периода 2014-2020 г.

„Една от причините да следвам математика е моят преподавател по този предмет. Той беше авторитет, колкото педагог, толкова и психолог от старата генерация, който ни учеше, че трябва да мислим, а не само да запаметяваме“, призна проф. Милошев.

„Майка ми беше учител по френски език във Френската гимназия, така че аз от малък имам представа от проблемите на преподавателската професия. Проблем е, че от първи човек във всяко населено място даскалът го превърнахме в нещо обидно. Всички имаме вина за това, кой повече, кой по-малко“, каза още той.

„Ако искаме успехи и умни деца, трябва да обърнем повече внимание на преподавателската професия и на обучението“, допълни Милошев.

Мислене, а не наизустяване – това е разковничето на успеха и това може би ще се види след около 20 години, смята още той.

„Тенденциите в образователната сфера в последните 23 години определено са негативни, но аз смятам че и обществото и държавата вече е наясно каква грешка са направили и какво са пропуснали. Добро образование – добър живот. Това би трябвало да е принципът“.

„Преди се казваше „Учи, за да не работиш“, а сега вече е „Учи, за да работиш“. Това време вече дойде“, добави новият министър на образованието.