Откриването на VІ Европейския форум на учителите новатори, провеждащ се от 24 до 26 март във Виена, Австрия, организиран ежегодно от Microsoft Corporation бе предшествано от няколко пресконференции по едно и също време – всяка за различните части от света. На пресконференцията за Централна и Източна Европа Джеймс Бернард (James Bernard) – директор в световен мащаб на глобалната програма „Партньори в познанието” на компанията, Теодор Милев – генерален директор за Централна и Източна Европа на Майкрософт, доц. д-р Румяна Папанчева, част от българската делегация на форума, министърът на образованието на Албания и др. направиха изявления, след което бяха задавани въпроси от страна на аудиторията.
В изявленията бе акцентирано върху възможностите, които софтуерът предоставя на учениците и учителите да се обучават и да преподават по-добре и обучаваните да разкриват пълния си потенциал. Бе отбелязано също така, че образованието и ИТ уменията са ключови фактор за конкурентоспособността и развитието на ЦИЕ в съвременните условия на т.н. „икономика на знанието” и че от ключово значение за икономическия просперитет е образованието да развива т.н. „умения на ХХІ в. (21st century skills). Доц. д-р Румяна Папанчева, преподавател в Бургаски университет и част от българската делегация посочи като основни проблеми в образованието липсата на мотивация, както сред учениците, така и сред преподаващите и че образованието не съответства на съвременните потребности. Доц. Папанчева посочи също така, че в съвременните условия не е възможно качествено образование без използване на ИТ в преподаването и ученето.
Беше фокусирано върху програмата на Майкрософт „Партньори в познанието”, по която в близките десет години в глобален мащаб ще бъдат инвестирани 500 млн. щ.д. и от съществуването й до сега са инвестирани също толкова. Инвестициите за ЦИЕ по програмата ще бъдат увеличени. Основна цел на „Партньори в познанието” е да популяризира и направи достъпно използването на новите информационни технологии в образователния процес в средните училищата и по този начин да бъде дадена възможността на всички учители и ученици да реализират в най-голяма степен своите възможности.
Тази статия е съвместна публикация на Мрежа на учителите – новатори www.teacher.bg и Ай Си Ти Медиа http://ictmedia.bg/